سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کارشناسی تکنولوژی و گروه های درسی آموزش و پرورش فلاورجان

شـمال آمریکا


با وجود اینکه آمریکا ی شمالی کمترازیک دهم جمعیت جهان را به خود اختصاص میدهد، امّا منطقه ی قدرتمند جهان میباشد. بزرگترین نظام اقتصادی از آن ایالت متحده آمرِیکا است.کانادا،همسایه شمالی آمریکا وسرشاراز منابع معدنی، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می شود.


جنوب ومرکز آمریکا


بخش اعظمی از کوهها، جنگلها و دشتهای آمریکای جنوبی ومرکزی، نسبتا خالی از سکنه می باشد.در صورتی که کرانه دریاها و رودخانه های واقع در دره های کشورهای اسپانیولی و پرتقالی زبان آمریکای لاتین بستری برای رشد سریع جمعیت و توسعه بی وقفه ی شهرها است .


شمال اروپا


منطقه ای کوچک که تاثیرات فراوانی برجهاندارد.شرایط اقلیمی مناسب و منابع سرشار طبیعی، انسان را به ماندن و توسعه آبادانی ترغیب کرد.بدین ترتیب در شمال اروپا صنعت مدرن پا به عرصه وجود گذاشت به طوری که امروز میتوان استانداردها ی زندگی را در میان برترین های جهان یافت.


جنوب اروپا


    خلیج های پست، سواحل دریای مدیترانه را قطعه قطعه کرده اند. جزیره ها هم آنرا به شکل نقطه چین در آورده اند. درحالی که امروزه شهرهای قدیمی این ناحیه نظرها را به خود جلب می کند و از پر طرفدارترین مراکز توریستی جهان محسوب میشود،زمانی مهد تمدنهای بزرگی بوده است.


شمال افریقا و خاورمیانه


برخی از کهن ترین تمدنها و ادیان جهان از جمله دین مسیحیت و اسلام در کنار رودهای واقع در دره های شمال افریقا و خاورمیانه پا به عرصه وجود نهادند. این مناطق در قرن بیستم،عصر مدرن، تا قبل از کشف نفت و گاز طبیعی از جمله مناطق فقیر و توسعه نیافته بودند.  


جنوب ومرکز افریقا


این ناحیه در سده های اخیرتغییرات نسبتا فراوانی در مقایسه با دیگر نقاط جهان به خود دیده است. اینجا سرزمین کشورهای جدید با شهرها وصنایعی است که زمانی هیچیک از آنها وجود نداشت. این در حالی است که با مشکلات فراوانی همچون فقر،بیماری، و جنگ هم روبرو هستند.


شمال آسیا


سرزمین تضادها ،با جمعیتی حدود یک چهارم جمعیت جهان. چین با بیشترین جمعیت، کره و ژاپن، صنعتی ترین کشور های جهان در آن واقع شده اند.


جنوب آسیا


مکانی با بیش از یک چهارم جمعیت جهان که نیمی از آنها مشغول به کار کشاورزی هستند. با این حال دارای شهرهای بزرگ و برخی صنایع به سرعت در حال توسعه می باشد.


 اقیانوسیه


اقیانوس آرام یک سوم سطح زمین را اشغال کرده است. برخی از جزایر بزرگ نظیر (استرالیا، گینه


نو، و دو تا از جزایرمهم نیوزیلند) و هزاران جزیره ی دیگر در مسیر این اقیانوس قرار دارند. تمام این عراضی روی هم قاره اقیانوسیه را تشکیل می دهند.


 


 


 


منطق قطبی


دارای زمینهایی خالی از سکنه ،بسیار سرد و نا مناسب برای زندگی وکشاورزی. امّا زیر برف و یخهای آن مملو از منابع طبیعی نفت وگاز، ذغال سنگ و فلزات. آنقدر فراوان که ممکن است روزی بعد از اتمام دیگر ذخایر جهان ، مردم را به آنجا بکشاند.


 


   


نوشته شده در  چهارشنبه 89/5/20ساعت  10:15 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
انیمیشن تابش آلفا ، بتا و گاما
[عناوین آرشیوشده]