سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کارشناسی تکنولوژی و گروه های درسی آموزش و پرورش فلاورجان

برای لحیم کاری دو یا چند قطعه ی فلزی به یکدیگر باید ابتدا نقاط مورد نظر آنها را گرم کرد و سپس عمل لحیم کاری را انجام داد. وسیله ای که حرارت مورد نیاز را برای لحیم کاری تامین می کند هویه نام دارد.
انواع هویه:
1- هویه ی ساده که به وسیله ی حرارت چراغ پریموس گاز یا زغال گرم می شود.
2- هویه ی برقی که بر دو نوع می باشد: هویه ی قلمی(مقاومتی)


هویه ی قلمی(مقاومتی)



و هویه ی هفت تیری(ترانسفورماتوری). تفاوت این دو نوع هویه در این است که هویه ی هفت تیری در مدت زمان کوتاه تری گرم می شود و معمولا هویه ی ترانسفورماتوری برای تولید توان های بالا ساخته می شود.


3- هویه ی گازی: در مواردی که برق وجود ندارد می توان از این نوع هویه استفاده کرد. جرقه زن های پیزوالکتریک گاز را مشتعل کرده و حرارت آن نوک هویه را گرم می کند. این هویه دارای توان 80 تا 150وات است و مخزن آن با گاز بوتان پر می شود. یک مخزن گاز می تواند تا 180 دقیقه کار کند.ادامه مطلب...
نوشته شده در  شنبه 89/5/2ساعت  12:21 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

پیدا کردن IP فرستنده ایمیل در سایت یاهو


با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و تنها در محیط یاهو میل و با اندکی تنظیمات، IP شخصی که برای شما ایمیل فرستاده را بیابید.



بدین منظور:
ابتدا ایمیل مورد نظر را از طریق سایت Yahoo Mail باز کنید
.
در صورتی که (ترفندستان) از Yahoo Mail Classic استفاده میکنید، از پایین صفحه بر روی Full Header کلیک کنید
.
و اگر از Yahoo Mail جدید استفاده میکنید، از منوی Actions بر روی Full Header کلیک کنید
.
IP
ارسال کننده ایمیل در قسمت X-Originating-IP درج شده است.


منبع:سایت ترفندستان

نوشته شده در  شنبه 89/5/2ساعت  12:20 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()


.


خدایا..........کیست که طعم محبتت را چشید و جز تو کسی را آرزو کرد؟کیست که به نزدیک تو مقام گرفت و لحظه ای رویگرداندن توانست؟


دو کاربرد متفاوت از غلتک ماوس در مرورگرهای وب


                                 

‏شاید شما نیز همانند بسیاری از کاربران می‏پندارید که تنها عملکرد غلتک ماوس، بالا و پایین کردن سریع صفحات است. در صورتی در برنامه‏های مختلف و محیط ویندوز، غلتک ماوس کاربری‏های متنوعی دارد. در این ترفند قصد داریم به دو کاربرد متفاوت از غلتک ماوس در مرورگرهای وب بپردازیم. بستن سریع تب‏ها و همچنین باز نمودن لینک‏ها در یک تب جدید، تنها به وسیله غلتک ماوس، این دو عملکرد هستند.


برای این کار در یک مرورگر وب:
جهت بستن یک تب، کافی است بر روی تب مورد نظر به وسیله غلتک ماوس یک کلیک کنید. خواهید دید که تب بدون نیاز به کلیک بر روی دکمه ضربدر بسته خواهد شد.
همچنین جهت باز نمودن یک لینک در یک تب جدید، به جای راست کلیک بر روی لینک و انتخاب گزینه Open link in new tab، کافی است توسط غلتک ماوس بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید. خواهید دید که لینک در تب جدید باز می‏گردد. لازم به ذکر است به جای این کار، شما می‏توانید کلید Ctrl کیبورد را گرفته و بر روی لینک مورد نظر چپ کلیک کنید.
این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های جدید مرورگرهای معروف وب نظیر فایرفاکس، اپرا، IE و گوگل کروم قابل انجام است.

منبع:سایت ترفندستان

نوشته شده در  شنبه 89/5/2ساعت  12:20 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
انیمیشن تابش آلفا ، بتا و گاما
[عناوین آرشیوشده]